');

۵/۳۰/۱۳۸۸

سمفونی شماره 7 ( Symphony No.7 ) بتهوون

بتهوون ، سمفونی شماره 7 در لا ماژور، اپوس 92 «Symphony No. 7 in A major, Op. 92» را طی سفری در سال 1811 به چشمه های آب گرم تپلیس (Teplice) به امید بهبودی از بیماری هایش آغاز کرد . این سمفونی در سال 1812 به اتمام رسید . بتهوون سمفونی را به کنت موریتز فون فریز (Count Moritz von Fries) تقدیم نمود .

اجرا
این اثر در 8 دسامبر 1813 در وین به رهبری خود آهنگساز به روی صحنه رفت . این اجرا را بتهوون به سربازان جنگ هانائو (Battle of Hanau)* تقدیم نمود . در این اجرا همچنین قطعه "پیروزی ولینگتون" (Wellington's Victory)** بتهوون نیز برای اولین بار اجرا شد . ارکستر نیز به نوبه خود شامل بزرگترین ویلونیست هایی چون لوییس اسپوهر ، یپوهان هامل ، جاکومو مییربیر ، آنتونیو سالیری ، آنتون رومبرگ (Louis Spohr, Johann Hummel, Giacomo Meyerbeer, Antonio Salieri, Anton Romberg) همچنین کنتراباس نواز بزرگ دومنیکو دراگونتی (Domenico Dragonetti) که خود بتهوون درباره او گفته " او با حرارت و عشق با شکوهی مینوازد " نیز در بین نوازندگان دیده می شود . حضور گیتاریست مشهور ایتالیایی مائورو جولیانی (Mauro Giuliani) که در کنسرت ویلون سل می نواخت نیزسوپرایز بزرگ دیگری برای شنوندگان بود . کنسرت موفقیت عظیمی برای بتهوون بود به طوری که بنابر در خواست شنوندگان یک بار دیگر کنسرت اجرا شد .

ابتدای موومنت سوم - تمی مشهور از این سمفونی


ساز ها
ساز های بادی-چوبی :
  • 2 فلوت
  • 2 کلارینت در لا ماژور
  • 2 ابوا
  • 2 فاگوت
ساز های بادی-فلزی :
  • 2 هورن در لا ، می و ر ماژور
  • 2 ترومپت در ر ماژور
ساز های کوبه ای :
  • تیمپانی
ساز های زهی :
  • ویلون
  • ویلون سل
  • کنتراباس
  • ویولا
ساختار
این سمفونی حاوی چهار موومنت است :
  1. Poco sostenuto — Vivace
  2. Allegretto
  3. Presto: Assai meno presto
  4. Allegro con brio
اجرا در حدود 34 دقیقه طول می کشد .

تاثیرات
به گفته ی آهنگساز و منتقد مشهور موسیقی آنتونی هاپکینز :
این سمفونی شاید بیش از هر سمفونی دیگری ما را در احساسات فرو می برد خود بتهوون در مورد این سمفونی گفته "یکی از بهترین کار هایم است " ما کی هستیم که به قضاوت بتهوون شک کنیم ؟
همچنین آهنگسازانی مانند ریچارد واگنر نیز از این سمفونی در کار های خود بسیار استفاده کرده است .




مشخصات :

ارکستر فلارمونیک برلین
رهبر ارکستر : کلادیو آبادو
سال ساخت : 2002

دانلود کامل صوتی
دانلود کامل تصویری

___________________

* نبرد هانائو (Battle of Hanau) در سال 1813 ناپلئون به تدریج آلمان را تخلیه و به سمت فرانسه عقب نشینی می کند. هانائو شهر محل عقب نشینی فرانسوی ها بود . در و 3130 اکتبر نیرو های متحد اتریش-باواریا به خطوط نیرو های در حال عقب نشینی فرانسه حمله برده ولی به دلیل استراتژی های غلط کارل فیلیپ فون ورده رهبر باواریا علی رغم تعداد بیشتر ( 43000 به 17000 ) شکست می خورند .
**پیروزی ولینگتون (Wellington's Victory) : نام قطعه کوچکی نوشته بتهوون می باشد که وی آن را به دوک ویلینگتون به سبب اولین پیروزی اش در نبرد ویتوریا در برابر قوای ناپلئون تقدیم کرده است .


1 نظر:

ناشناس گفت...

سلام. اومدم نبودید. (فرشاد)...

ارسال یک نظر

 

شیطانِ ویلون‌نواز طراحی شده توسط Insight . ترجمه و بهینه شده برای زبان فارسی توسط مجتبی ستوده